Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2010

ΠΕρι ανέμων και υδάτων.,.

Μικρό ήμουνα πάντα δύσκολο παιδί...
από μικρή ήθελα να γίνεται το δικό μου..
ούρλιαζα κάθε φορά που δε μου πέρναγε..
ήθελα πάντα να ήμουν ελεύθερη..
Ο πατέρας μου μου έσπαγε τον τσαμπουκά...
κι ύστερα έμαθα πως δεν γίνεται να κάνω πάντα το δικό μου..


Μετά στο σχολείο είχα τις απόψεις μου...
Πάντα τις έλεγα, πάντα τις υποστήριζα με θάρρος..
-όχι θράσος όμως-

Είμαι από εκείνους ποτε δεν σωπαίνουν...
Προσπαθώ να είμαι σωστή...
Θέλω να κλείνω τα μάτια μου και να κοιμάμαι ήσυχη...
Θέλω να έχω καθαρή την συνείδησή μου...
Κι όλα τα κόλπα τα ψεύτικα δεν τα χώνεψα...
"Φωνή είναι μόνο η φωνή"
μα και βέβαια...

Στους καθηγητές μου αντιδρώ όταν πρέπει...
ξέρω γιατί αντιδρώ..."σκλάβος της αντίδρασης..."

Είμαι δύσκολο παιδί... έτσι με χαρακτήρισαν σήμερα...
κι ύστερα είπαν..."έχει απόψεις... δεν είναι επαναστάτης χωρίς αιτία..."
και μετά πάλι... απόρησαν, όταν κατέβηκα κάτω στον σύλλογο και τους είπα ευθαρσώς ότι τους βολεύουν οι καταλήψεις...
δεν τους άρεσε...
Ψέματα ήταν? αφού κάθε μέρα ορισμένοι μας ρωτούσαν" το κλείνετε αύριο?"

"Όχι," της λέω.,. "Ποτέ δε θα το κλείσουμε..
Ποτέ... δεν θα σας κάνουμε και την χάρη... .."
Με κοιτάζει καλά καλά η ηλίθια. ..
Κατάλαβε πως δεν μιλάει σε αμερικανάκι...

Καταλήψεις... Ποιος λόγος να γίνονται?
Όταν οι συμμαθητές μου είναι τόσο ανώριμοι,που κλείνουν τα σχολειά για να πίνουν και να ντουμανιάζουν???

Υπέρμαχος των καταλήψεων όταν γίνονται συγκροτημένα, με αιτίες σοβαρές, απο ανθρώπους συνειδητοποιημένους..
Όχι νεολαίους που το κλείνουν το σχολείο για να πάνε στα φροντιστήρια..

διαβάζω για το σχολείο... δεν μπορώ να απαξιώσω τους καθηγητές μου όταν προσπαθούν έστω και λίγο... δεν μπορώ να ξεχάσω την καθηγήτρια των αρχαίων που κάνει μια ικανοποιητική προσπάθεια...
ούτε να μειώσω την Μαριάννα, που προσπαθεί να μας κάνει ανθρώπους...
Να μας μάθει την ανθρωπιά, να μας ανοίξει τα μάτια...

Όχι. δεν γίνεται αυτό...

Μερικοί άνθρωποι για να μάθουμε εμείς γράμματα δίνουν το αίμα της καρδιάς τους...
Αυτοί οι ΔΆΣΚΑΛΟΙ... Αυτοί είναι οι δεύτεροι γονείς μας...( για τους λίγους μιλάω.., γιατί στον κόσμο αυτό οι εκλεκτοί είναι ελάχιστοι )

Αύριο απεργούν... Μαζί κι εμείς!
Ναι δεν μπορεί, κ. Υπουργέ, να τους δίνετε μισθούς πείνας...
Δεν έχετε δικαίωμα..
Όταν εκείνοι μοχθούν, αγωνίζονται, κουράζονται, προσφέρουν...
Ουσιαστικά δημιουργούν αυριανούς ανθρώπους...
Αυτοί φροντίζουν εν μέρει για το μέλλον του τόπου...
Δεν μπορείς να μην τους πληρώνεις...
Και μετά από τα πενιχρά που τους προσφέρεις, έχεις την απαίτηση να μην παραδίδουν ιδιαίτερα..
Ξέρεις κάτι?
για μένα, μαγκιά τους!
Πώς θα ζήσουν???
ΟΙ ανάγκες είναι πολλές!
τι θα γίνουν κλέφτες???

Πλήρωνε τους. Δώσε τους κίνητρο ρεαλιστικό για να κάνουν σωστά την τέχνη τους...
το λειτούργημά τους...
Τι τους πετάς τα ψίχουλα???

7 σχόλια:

  1. Kai gw gia ekeinous tous ligous miloysa persi, ma kapoioi dn katalavainan tpt... EInai anwrima polla paidia! einai giati 8eloun na einai...
    3ypneiste.... dn einai lysi h katalipsi, aythn pou dn exei aitia, skopo, stoxo.... ax...ti na peis?? ti na tous peis..?? prepei na katalavoun OLOI ka8igites- ma8ites, pws mono h synergasia anamesa tous lunei ta provlimata,,,,,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ka9igites....

    elaxistoi katalavainoun....

    akomi 9uamamai ton ili9io ma9imatiko mou na pinei kafe na strivei tsigaro kai na exei ena xamogelo eutuxias molis eide kleisti tin porta...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ε-Λ-Ε-Ο-Σ.....................

    Και μας ηθελαν περσι σε σημειο να μαλωνουν με τον διευθυντη που τους ειπε ο ανθρωπος οτι δεν υπαρχει αιτια, και αν υπηρχε θα εκλεινε εκεινος το σχολειο...
    ΕΙναι ΑΝΟΗΤΟΙ,,,, και στο κατω-κατω ουτε η πλειοψηφια των μαθητων δεν ηθελαν.... ελεος.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. loipon,oreo keimeno kat arxas...
    odas mathitis kai vionodas teties katastaseis eixa pada to exis dilima.opo ti mia imoun uper twn kinitopoisewn,me ta xalia pou exei i paidia mas pada iparxei logos gia katalipsi,gia diekdikisi,gia agona twn mathitvn pou th stoxuei st dimiourgia sxoliou vasismeno stis anages tous.apo tn alli evlepa megali asinidisia apo merida mathitwn.exoun atomiki euthini safos.otan spatalas to oplo tis katalipsis gia na kaneis xavale...
    apo tin alli...
    den ftene mono oi ''anorimoi'' mathites opos tous lete.to sxolio den nomizw pos prepei na xorixete se orimous kai anorimous...
    ta paidia distixos den xeroun pos na diekdikisoun giati poli apla kaneis den tous emathe tn tropo.ta paidia den exoun didaxtei 2 vasika pragmta axioprepia + allilegyi.mono adagonismo + atomismo giati auto paragei to sistima(vlepe panellinies).piezode apo sxolia,goneis,frodistiria kai eglovizode.katadane na klisoun to sxolio gia na pane frodistirio.oi kathigites polles fores den einai koda tous(iparxoun kai labres exereseis,exo gnorisei katapliktikous ekpaideutikous).sineleusi oi mathites sta sxolia den xeroun kan ti einai kai pos ginete.kaneis den kanei ton kopo na tous pei pos pairnode oi apofaseis dimokratika.sizitisi,sinergasia mathitvn metaxi tous,sinergasia mathtvn kathigiton.to sxolio den prepei na xorizete se stratopeda.einai lathos.ena soro paragodes dieonzoun to provlima kai oi mathites sti mesi polles fore kataligoun meros tou provlimatos.auta apo mena...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. sigoura kai to sxoleio den prepei na xwrizetai se stratopaida kai sigoura auti i anwrimotita twn paidiwn sundeetai kai me to ekpaideutiko sustima kai me tin oikogeneia...
    kamia fora oi goneis einai uperprostateutikoi, den 9etoun sta paidia eu8unes, den tous dinoun prwtovoulies ki etsi den ma9ainoun na sunergazontai kai na diekdikoun irema kai omorfa stin arxi ki epeita pio entona..

    gia mena i katalipsi einai to esxato meso epilusis provlimatos. .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χαρμολύπη,
    Όχι απλώς ωραίο, αλλά και συγκινητικό να διαβάζεις από μαθητές τέτοια κείμενα.
    Μ' αρέσει που μπορείς να δεις καθαρά, χωρίς προκαταλήψεις. Υπάρχουν αναγκαίες καταλήψεις, υπάρχουν καταλήψεις της ντροπής. Το ίδιο και καθηγητές. Και προφανώς οι εξαιρέσεις είναι και λιγότερες-και πότε δεν ήταν έτσι.
    Ας επιβραβεύουμε αυτό που θεωρούμε σωστό κι ας αγωνιζόμαστε μαζί. Στην τάξη, έξω από την τάξη. Το πιστεύεις ότι κάθε χρόνο αγωνίζομαι να πείσω τους μαθητές μου ότι είμαι μαζί τους, ότι είμαστε ένα, ότι είναι αστείο να βλέπεουν ανάμεσά μας εμπόδια κλπκλπ; Κι όμως.

    Καλή συνέχεια σου εύχομαι. Προσπάθησε λίγο τον τελευταίο αυτόν καιρό (τρίτη δεν είσαι;) κι ας είναι το σύστημα χάλια. Δυστυχώς, μέσα είμαστε, κομμάτι του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. euxaristw gia tin episkepsi !

    ma eimaste mazi... :)

    euxaristw kai gia tin kali sunexeia!

    euxomai kali sunexeia kai se sas, kali dunami kai kalo kouragio gia tin upolipi xronia!

    ΑπάντησηΔιαγραφή