Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010

Ο ερωτας, η Τεχνη κι η παιδεία...


απόγευμα, ραδιόφωνο, άδειο σπίτι. ακόμη με τα νυχτικά. τσιγάρο καίει.
Το μυαλό σε ακινησία. Ο,τι μέσα μου πάει ν ανθίσει προσπαθώ να το σταματήσω. Ξανά ένα αέναο παιχνίδι. Σκασιαρχείο. πόσο μ αρέσει; μ αρέσεις πήγα να γράψω. περίεργα πράγματα. Κι όμως ξέρω. Ελάγχω για άλλη μια φορά τα συναισθηματα μου με την λογική.
Δεν είναι για μένα αυτά. Οχι, ξανά. Οχι, πάλι. Οχι τίποτα. Οχι πολλά. Οχι γενικά. Πειραγμένα ζάρια. Ουρανός που στενεύει. Το μυαλό που στενεύει. το μυαλό που χορεύει. Οι φωνές στο κεφάλι. Η τέχνη ν αφήνεσαι είναι άπιαστη ή μήπως είναι μέσα στα κυτταρά μας;
Κι όμως, όλα μαθαίνονται. Ολα διδάσκονται. Ακόμη κι η αγάπη μαθαίνεται. Μαθαίνεις ν αγαπάς, μαθαίνεις να ελέγχεις, μαθαίνεις να ελέγχεσαι. Και τελικά δε ξέρεις να ζεις. Κι όμως, άλλοτε μαθαίνεις να ζεις. Ασυναρτησίες στον χορό τον λέξεων, τρελό καρναβάλι. Προτάσεις συγκεχυμένες. Προτάσεις αόριστες.
2
Τέχνη. Δεν μπορείς να την βάλεις σε λογάριθμο. Δεν μπορείς να την μεταφράσεις. πρέπει να την νιώσεις. ΔΕΝ Πρέπει να την καταλάβεις.
Δεν μπορείς να συλλάβεις τον ποιητή. Είναι απο αυτούς που όχι, δεν μοιράζεται στα δυό. Μοιράζεται στα χίλια. Ο άνθρωπος με τα χίλια πρόσωπα.

3
Η παιδεία είναι ταξική στην Ελλάδα. Ολα είναι ταξικά. Δεν υπάρχει ο κόσμος του Λένον. αυτός που όλοι οι άνθρωποι ζουν για το σήμερα.
Υπάρχει μόνο στα τραγούδια. Δεν υπάρχει ισότητα. Φτωχά κοινωνικά στρώματα, μικρομεσαίοι δεν έχουν μεγάλη πρόσβαση στην παιδεία, την ουσιαστική παιδεία.

Ανηκω κι εγώ στην μέσα τάξη. Οχι, δεν είμαι στο Αρσάκειο .
Είμαι στο Καρλόβασι της Σάμου με γονείς μεροκαματιάρηδες. Μικρομεσαίους γονείς που ιδρωοκοπησαν για να ζτίσουν όσα έχτισαν.
Δεν είχα την ευκαιρία να μιλήσω με τον Ελευθερίου, ούτε να ακουστώ στο ραδιόφωνο όπως τα παιδιά απ το Αρσάκειο.
Κανείς δεν μου άπλωσε μπρος στα πόδια μου τα χαρτιά της Ποιησης.
Κι όμως υπήρχε μέσα στα κυτταρα μου βαθιά η επιθυμία, σχεδόν ανάγκη βιολογική.
Εμαθα τον Καββαδία, ανακάλυψα τον Αναγνωστάκη, άκουσα το όνομα Κατερινά Γώγου στα 15 μου κι ύστερα την ένιωσα.
Αρχισα να φτιάχνω τον δικό μου "ουρανό απο πτώσεις".
Ηταν το "πρώτο ταξίδι που έτυχε ναύλος για τον νότο" .
Ταξίδεψα πολύ, πολλά βράδια μέσα στις ιστοσελίδες, μέσα στα βιβλία, μέσα στα μάτιω των ανθρώπων προκειμένου να θυμηθώ ή και να μάθω "κάτι απ την πρώτη ποιηση της ζωής μας"...
και τώρα... παεί καιρός που είπα " πάει, αυτό ήταν χάθηκε η ζωή μου μέσα σε κίτρινους ανθρώπους... "

1
Οι έρωτες είναι όλα εκείνα τα πράγματα που τα βλέπουμε μέσα απο το πρίσμα του γαλάζιου. μέσα απο το πρίσμα του ουρανού, καθώς είναι πράγματα μακρινά και τόσο μα τόσο ξεχασμένα.
Είναι σαν το kuro siwo που μας έπιασε στο δρόμο, μέσα στο ταξίδι της ζωής μας.
Υστερα ήρθε η Σοροκάδα.
Και μετά χάθηκα.
Σπάσαν τα κατάρτια του καραβιού και τώρα μόνη πάω σαν τον Οδυσσέα πάνω στην σχεδία που έφτιαξα απο όνειρα τσαλακωμένα και χαρτια σκισμένα.
Δεν ανακάλυψα ποτέ καμιά Ιθάκη, ακόμη στο δρόμο βρίσκομαι μέσα στην θάλασσα την φουρτουνιασμένη.
3
δεν θα μας πάρουν ετούτοι αμπάριζα. Τι κι αν οι ευκαιρίες δεν είναι ισομοιρασμένες. Μ όσα όπλα έχω θα πλαλέψω.
κι ίσως αυτή είναι διαφορά μας με τους Οποιους, οτι εγώ ανακάλυψα κι ένιωσα τι θα πει ν απλώνεις εσύ ο ίδιος μπροστά στ πόδια σου την Τέχνη.
Πώς εσύ ο ίδιος ξεκινώντας απο το μηδέν αγγίζεις τ ονειρό σου ή υψώνεσαι να φτάνεις στον ήλιο.
Εμαθα πώς είναι να νιώθεις οτι βρίσκεις.
Ματωσα πολύ, ματώνω ακόμη,αιμοραγίες μιας ζωής, για να φτάσω.
Ξέρω, δεν είναι εύκολο να ψηλώσεις κι ακόμη κι αν σε τραβάνε απ τα μαλλιά δεν μπορείς ούτε έναν πόντο να προσθέσεις στ αναστημα σου.
κι όμως μένεις όρθιος μέσα στην φοβερή ερημιά του πλήθους.
Ξέρεις πως πέφτεις πάνω σε τοίχους, πάνω σε κουτάκια, πάνω σε όρια, πανω σε πρότυπα λανθασμένα, μίζερα κι όμως σου τα πουλησανε για σωστά.
Εσύ δεν συμμετέχεις στις αγορές.
Ξερεις.... Στέκεσαι όρθιος μπροστά σ αυτό που ψάχνεις να βρεις κι όταν το βρείς σκύβεις, του μπλένεις τα πόδια και μετά το φιλάς στο μέτωπο.

5
Ολα είναι συγκεχυμένα, πολλά. Ο χρόνος δεν φτάνει. Είναι η κούραση απο τις βουτιές.
Πιάνεις πάτο και ματώνεις. Ακόμη ματώνεις. Ψάξε την αγάπη σου στον πάτο λοιπόν. Ψάξε εκεί για να την βρεις. Είναι μεγάλη ηδονή η πτώση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου